!!! WAŻNE_WAŻNE_WAŻNE !!!
Od miesiąca lipca 2021 r Program „Dobry Start” na nowych zasadach

W dniu 15 czerwca br. Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia zmieniającego zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022.
Od bieżącego roku wnioski o przyznanie świadczenia w ramach programu „Dobry Start”  można składać jedynie w formie elektronicznej do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Nabór wniosków według nowych zasad rusza zgodnie ze stałym harmonogramem -czyli od dnia 1 lipca 2021 r. i zakończy się 30 listopada br.

Cyfrowe wsparcie zapewnione
Osoby, które chciałyby skorzystać ze wsparcia w złożeniu wniosku online, otrzymają pomoc od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który w celu zabezpieczenia odpowiedniego zaplecza nawet w mniejszych miejscowościach, zawarł porozumienie w tym zakresie na współpracę z Pocztą Polską oraz KRUS.
Rodzice, którzy dotąd otrzymywali świadczenie w gotówce, pobieranej w gminie czy w formie przekazu pocztowego będą zobowiązani do podania numeru rachunku bankowego, na który środki powinny trafić.

Dla niemal ¾ Polaków „Dobry Start” bez zmian
Dla rodziców, którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie poprzez bankowość elektroniczną (najpopularniejsza forma), PUE ZUS oraz system Empatia zmiana będzie niewidoczna, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie.

Jak składać wniosek od 1 lipca
Wszyscy rodzice od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online: 

  • przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
  • przez bankowość elektroniczną
  • przez portal PUE ZUS.

Wnioski należy składać do 30 listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to środki trafią do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.

Źródło: https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start--jak-wspolczesni-rodzice---zcyfryzowany